Film Spider-Man: Homecoming Recension

Spider-Man: Homecoming, webbslingens initialt solofilm under Marvel Studios-paraplyet (men skapat i samband med Sony Pictures) är en söt, kvickt, energisk paced frolic som fångar allt som har gjort Peter Parker och hans costumed justera Inre själv en sådan bedårande och uthållig karaktär i över 50 år.

Den centrala frågan Spider-Man har pålitligt tänkt på är självklart “med fantastisk kraft kommer extraordinärt arbete”. Men som tillfällen för Spider-Man: Homecoming visas, är Peter Parkers skyldigheter inte nyligen identifierade med att vara Spider-Man. Han har en skyldighet att vara en anständig understudy, att låta sin faster maj (Marisa Tomei) veta var han är och om han är okej och att upptäcka harmonin mellan hans eget och övermänskliga liv. I hemkomst slog Peter fortfarande av sin erfarenhet av Avengers i Captain America: Inbördeskrig, behöver helt enkelt vinna Tony Starks godkännande och omvandlas till en obestridlig Avenger. Var det som det är, är Peter fortfarande bara ett barn och han borde förstå att han inte kan ge Spider-En chans att mannen karaktäriserar sin identitet. Som Tony reproves honom vid en viss punkt, om han inte är något utan kostymen, så ska Peter inte ha det. Subside Parker behöver äntligen utfärda mer än den skapade personalen hos Spider-Man.

I händelse av att du inte såldes på honom efter inbördeskriget visar hans hand över Homecoming att Tom Holland är den avgörande extra stora skärmen Spider-Man. Hans överflöd, insikt och välmenande sätt fångar pärla Peter Parkers energi, äkthet och bra fokus. Dwindle förstör en hel del, men han är ett anständigt barn som vet när han behöver ställa saker rätt och Holland erbjuder majoriteten av det. Han äger varje scen han är i, misslyckas med att bli borstad av skärmen av hans medsterster, som innehåller så stora identiteter som Robert Downey Jr., Michael Keaton.

Nor Downey’s Iron Man eller Keaton’s scoundrel, Adrian “Vulture” Toomes, finns i filmen så mycket som kan misstas. (Tony’s toady kompis Happy Hogan, i slutet av dagen spelad av Jon Favreau, får en anständig mängd skärmtid som Tony’s dirigent till Peter.) Stark är där för att vara Piers guiden, kontraproducent och att ge några Intensiv kärlek när det behövs, men Homecoming är inte en heltäckande Marvel Team-Up-film. Det här är verkligen Spideys show.

Dessutom är Keaton’s Vulture ett stödande tecken. Gåret kan vara, på sitt eget specifika sätt, lika omtänksamt som Peter. Han är en manuell Joe, en som påpekar över att han försörjer sig på bordet och ser någon som Tony Stark som en reserverad maktkämpare som inte kunde bry sig om att skruva arbetsmannen. Han är en väldigt lycklig reprobate på det sättet, men å andra sidan är han aldrig riktigt lika fulländad som han kunde ha varit. Toomes “flyttar från Everyman till dödlig brottsling händer i stor utsträckning utanför skärmen, med några av hans mer fasansfulla beteenden senare känner sig något jostling ibland. Under alla omständigheter lyckas Keaton’s Vulture för att undvika Marvel-filmen, som inte är en bra performer med en maktlös del, och Keatons belysning av karaktären rekommenderar att hans Adrian Toomes inte är utan att spara nåd.

Homecoming passar genom att han stöttas av Peters skollkamrater, med Jacob Batalon den oföränderliga mästaren som Peters närmaste följeslagare Ned, vars uppenbarelse av Peters mysteriumskaraktär fyller många av filmens bästa framsteg. Medan Zendaya bara har en liten del här som Michelle, förmedlar hon det med en särprägel och käften som är kritisk. Laura Harrier spelar lekfullt mot önskningar som Peters skollkompis och pulveriserar Liz, gör henne öppen snarare än att helt enkelt vara den kalla, unga damen, försumlig av Peters närvaro.

Spider-Man: Homecoming är en gymnasiefilm i venen på en John Hughes-film skiljer den från olika passager i MCU, liksom från många superhuman-rörliga bilder när allt är sagt i färdigt (Homecoming skulle göra en fantastisk tvåfaldig faktura Med den andra unga hjälten i gymnasiet, Kick-Ass). Underlag som gör det till sina vetenskapliga decathlon-matcher är så viktigt för den här historien som hans sleuthing i gösens övningar. Detta talar om Peter, som liknar hans film, och försöker hitta den rätta harmonin mellan hans dubbla uppgifter som en undersåter och en hjälte. Är det en avenger som är väsentligt viktigare än att vara helt enkelt den bästa personen som Peter kan vara för sig själv, till sina kohorter och till moster maj? Det dilemma är den sak som driver tomten, roser Peters inre och yttre kollisioner, och producerar ett anständigt arrangemang av amusingness att starta.

Precis som Ant-Man, det finns ingen fantastisk plottlinje här om att rädda världen, och det finns inte någon tuff försök att förlänga MCU. Detta är som vägnivå en Marvel-berättelse som Netflix-arrangemanget kan vara, men utan de osynliga och ödmjuka som de visar, med filmbilden uppvisar varför karaktären är känd som den vänliga stadsdelen Spider-Man. Det är en uppskattad lindring från att se en hjälte som försöker stoppa ännu ett monster vitalitet inträde i himlen eller något sådant välskött trick.

Filmen har massor av roligt med att det här är en ungdommig, spridande Spidey som äntligen ökar sina styrkor och vem är förvånad över alla fällor som Tony Stark-om kläderna kan göra. Det finns dessutom en stor mängd funktionalitet skapad av det sättet att en betydande del av berättelsen i stor utsträckning är bunden till Queens där det inte finns några ton av extremt höga strukturer för Spidey att slinga mellan så att han behöver utnyttja Vad är snabbt tillgängligt för att komma runt. Detta var ett skarpt tillvägagångssätt för att båda hindrar Spidey att hantera och visa en alternativ inställning än att bara observera Spider-Man svänger genom Manhattans höga stigningar som han har i så många tidigare filmbilder. (Det bör också noteras att, som med inbördeskriget och Sam Raimi-uppsättningen av tre, används en obestridlig avancerad Spidey som en del av den största delen av aktivitetsscenerna, inte alls som i Amazing Spider-Man Filmer som valde en mer materiell tillvägagångssätt.)

Spider-Man: Homecoming är äntligen mer grundad som ett karaktärsriktat, övergångande komisk drama än det är som en aktivitetsfilm. Medan dess aktivitetsuppsättningar är bra – med Washingtonmonumentet, skyddar fartyget och äventyrade planetföljder höjdpunkterna – ingen av dem kan samordna för att inte tala om Beat Spidey’s MCU gör ett stort utseende i inbördeskrigets flygplanskamp, ​​vilket är underhållande tillbaka Till här från Peters synvinkel. Att det saknas riktigt stora nya aktivitetsarrangemang kan baffla några superhuman filmfans som vill ha adrenalin och syn att se i slutet av dagen. Spider-Man: Homecoming är noga med att den mest framträdande plikten är att dess karaktärer och inte riktigt de enorma krafterna de har.

Slutsats:
Spider-Man: Homecoming – Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers återvänder Peter hem till sin moster May, under sin mentor Tony Starks uppsikt. Han försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte riktigt släppa tanken på att få uträtta nya hjältedåd. När superskurken Vulture dyker upp får han chansen – samtidigt som allt han håller kärt plötsligt befinner sig i stor fara. Den unge Peter Parker, Spindelmannen, som gjorde spektakulär debut i Captain America: Civil War, börjar utforska sin nyfunna identitet som nätsvingande superhjälte i Spider-man: Homecoming.