Film Apornas planet: Striden Recensioner

No comment 41 views

I en av de mer häpnadsväckande Hollywood-förbättringarna i slutet av 1900-talets dammiga gamla Planet of the Apes-arrangemanget har blomman blivit en möjlig bredbildsinrättning. Många mer ur det blåa, med Apornas planet: Striden har det nu slutat bli det bästa enorma utgiftssetet på tre vi har kommit på en tid. Att använda talet om grundläggande karaktär Caesar: Apor tillsammans fast för att vara säker.

På samma sätt som med sin snabba föregångare, Apornas Planet Dawn, är det Krigs uppmärksamhet på Caesar och hans släktimianer från både karaktärssynpunkt och dessutom en specialiserad film som driver filmen till enormitet. Medan exekveringen fångade gorillapersoner från de första två filmerna (Rise of the Apes Planet började det omstartade arrangemanget 2011) var viktiga, har arbetet med den visuella effekten Powerhouse Weta Digital äntligen uppnått indikeringen där det aldrig finns anledning att fråga “Realiteten” av tecknen på skärmen av någon sträcka av fantasin. Primate eller human, det har ingen effekt. Denna värld finns i grunden.

I vilket fall som helst, så visar det sig att det inte är något som händer om samlingen av människor inte bryr sig mindre om berättelsen och dess spelare. Lyckligtvis har daggäst Matt Reeves återvänt tillsammans med Dawn-essayisten Mark Bomback för att skapa ytterligare erfarenheter av Andy Serkis ‘Caesar. Två år har gått sedan jorden krossade tillfällen som döper chimpanserna i krig med folket, oavsett Caesars allvarliga försök att hålla sig borta från det och nu har han och hans anhängare hamnat i en kämpad kamp med en väpnad styrka som drivs av Woody Harrelsons karaktär, hänvisad till som Obersten. Den här siffran, med sitt rakade huvud, täcker konfronterad färg och kan vi inte säga så mycket som vanliga arméstrategier kommer tillbaka till Marlon Brando i Apocalypse Now, trots att Reeves är tillräckligt uppmärksam på att ha massor av kul med sådan Direkt paralleller; Vid en viss tidpunkt hänger kameran på en fixering av sprutmålning som pryder “Primate ocalypse Now.”

APORNAS PLANET: STRIDEN – Biopremiär 12 juli – Officiell trailer #1 HD

Med diskreta insikter av levitet som den här, visar Krig hur man mjuka sina tråkiga underströmmar på ett sätt som Dawn visade sig vara oförmögen. Landningen av Bad Ape, en annan karaktär som spelas av Steve Zahn, förmedlar en klyvningsgrad till krig som ofta har förskjutit dessa filmer samtidigt som den utvidgar det större universum av arrangemanget när kejsaren förstår de förfrågningar som höjdes av denna pratande, troende chimpans utgångspunkter .

Fruktansvärt Ape är en förbluffande expansion till gjutet: en underhållande och en sällsynt figur som dessutom har en otrolig kant mot honom. Vid sidan av kejsarens manbror Maurice (Karin Konoval), Rocket (Terry Notary) och Luca (Michael Adamthwaite) – varje återkommande karaktär från tidigare filmer – Bad Ape är inte bara en obetydlig kostsam visuell inverkan. Individerna från denna samling tjänar alla nödvändiga förmågor i berättelsen som Caesars löjtnantar, och de har inte mindre än kanske några extraordinära karaktärsminuter själva.

APORNAS PLANET: STRIDEN – Biopremiär 12 juli – Officiell trailer #2 HD SE

Under alla omständigheter kan Apornas planet: Striden vara helt överväldigande – det är en krigsfilm, allting övervägt. Caesar och hans följeslagare börjar efter ett påtagligt hemskt episod på ett farligt uppdrag att kräva att de äntligen kommer att få oberst av deras ryggar otvetydigt. Var det som möjligt, för Caesar, är denna resa en inre och han ser också ut att spara sin egen ande. I en återuppringning till den extraordinära fienden från den förflutna filmen – jag nekar att bara hänvisa till Tobias Kebbels Koba som en “scalawag” – Caesar blir nu konfronterad med en liknande slags djävlar som körde Koba att sälja ut sitt slag två år tidigare. På väg, Serkis genom och överlämnar ett ära prisvärt utförande. Det är ett buzzword nu, men personen förtjänar verkligen ett Oscar-val, om inte en seger.

I mellantiden fyller Reeves sin widescreen med någon slående symbolik, som går efter en episk känsla om det är den lugna syn på gorillor på ridning längs en strandlinje eller kolossala scener av massakrer när man kämpar för chimpans. Michael Giacchinos poäng är dessutom enormt, som stöder Reeves vision, samtidigt som han på krig spenderar en något obalanserad känsla som kommer tillbaka till den första 1968-filmen – och stärker tanken att världen har vridit sig runt i dessa filmbilder.

APORNAS PLANET: STRIDEN- Biopremiär 12 juli- Officiell trailer #3 HD SE

Det finns några sena andra handlingar dra i Apornas planet: Striden, som stöttar saker av överdrivet, som en breddad fängelsepostgruppering känns oundvikligen som att den tränger vatten. Var som helst, så är filmen så ofta som möjligt att hålla på grund av antingen passionerade minuter eller aktivitetsscener, och återuppringningarna till det stora arrangemanget är dessutom klokt uppnådda. Medan villkoren för en lugn mänsklig ungdoms (Amiah Miller) maktlöshet att prata knyta till de mer anmärkningsvärda Apes mythos är hennes epithet också en förtrollande återuppringning till 1968-filmen. Någonstans kallar överstenens officerare sig Alpha Omega (de första och sista grekiska bokstäverna, vilket betyder början och slutet), som inte bara hänvisar till den specifika existentiella nödsituationen som dessa män lever när de konfronterar den potentiella änden av mänskligheten Som de förmodligen är medvetna om det, är dessutom en slick referens till 1970-talet under apen planeten. Etc.

Av Scott Collura I en av de mer överraskande Hollywoodframsteg som i slutet av 1900-talets dammiga gamla Planet of the Apes-arrangemanget har blomman blivit vid slutet av dagen som en möjlig bredbildsinrättning. Mycket mer ut ur det blåa, med kriget för Apesplanet har det nu slutat bli den bästa stora utgåvan av tre vi har fått på en tid. Att använda talet av primär karaktär Caesar: Apor tillsammans fast för att vara säker.

På samma sätt som med sin snabba förfader, Apornas planet, är det Krigs betoning på Caesar och hans släktimianer från både karaktärssynpunkt och dessutom en specialiserad som driver filmen till betydelse. Även om exekveringen fick chimpanser av de första tvåfilmbilderna (Rise of the Apes Planet påbörjades det omstartade arrangemanget 2011) var avgörande, här har arbetet med visuell påverkan kraftverket Weta Digital äntligen uppnått indikationen där det aldrig finns anledning Fråga “realiteten” av tecknen på skärmen på något sätt. Chimpans eller människa, det har ingen effekt. Denna värld finns i grunden.

I vilket fall som helst, så visar det sig att det inte är något som händer om samlingen av människor inte bryr sig mindre om berättelsen och dess spelare. Lyckligtvis har daggäst Matt Reeves återvänt tillsammans med Dawn-författaren Mark Bomback för att göra de ytterligare företagen av Andy Serkis ‘Caesar. Två år har gått sedan de viktiga tillfällen som dödar gorillorna i krig med folket, oavsett Caesars allvarliga försök att undvika det och nu har han och hans anhängare hamnat i en stridsatta kamp med en väpnad styrka som drivs av Woody Harrelsons karaktär, Hänvisas till som Obersten. Den här siffran, med sitt rakade huvud, döljer konfronterad färg och bör vi inte säga så mycket som vanliga armétekniker återkommer till Marlon Brando i Apocalypse Now, trots att Reeves är tillräckligt uppmärksam på att ha en fantastisk tid med en sådan direkt paralleller; Vid en viss tidpunkt hänger kameran på en fixering av sprutmålning som pryder “Chimpans ocalypse Now.”

Med opraktiska ledtrådar av levitet som den här, visar Krig ut hur man mollify sina tråkiga underströmmar på ett sätt som Dawn visade sig oförmögen. Inträde av Bad Ape, en annan karaktär som spelas av Steve Zahn, ger en nivå av underhållning till krig som ofta har dodged dessa filmer, samtidigt som det växer det större universum av arrangemanget när kejsaren förstår de förfrågningar som uppstått av denna pratande, troende chimpans början.

Terrible Ape är en häpnadsväckande expansion till casten: en underhållande och intressant figur som dessutom har en katastrofal kant mot honom. Vid sidan om kejsarens manbror Maurice (Karin Konoval), Raket (Terry Notary) och Luca (Michael Adamthwaite) – varje återkommande karaktär från tidigare filmer – Bad Ape är inte bara en mindre kostbar visuell inverkan. Individerna från denna samling tjänar alla viktiga förmågor i berättelsen som kejsarens löjtnantar, och de har inte mindre än kanske några otroliga karaktärsminuter själva.

Under alla omständigheter kan kriget för apéernas planet vara väldigt betydande – det är en krigsfilm, allting övervägt. Efter en drabbande episod, tar Caesar och hans följeslagare på ett farligt uppdrag av förkastning att de förväntan kommer att slutligen få översten från deras rygg för sista gången. Men för Caesar är denna utflykt en inre och dessutom försöker han spara sin egen själ. I en återuppringning till den extraordinära rivalen från den tidigare filmen – jag nekar att bara hänvisa till Tobias Kebbels Koba som en “scalawag” – Caesar får nu konfronteras med en liknande typ av onda andar som körde Koba för att dubbla sin snygga två år tidigare. På väg, Serkis i slutet av dagen överlämnar ett ära prisvärt utförande. Det är ett buzzword nu, men personen förtjänar verkligen en Oscar-uppgift, om inte en seger.

Därefter fyller Reeves sin widescreen med någon överraskande symbolik, som går efter en episk känsla om det är den tysta syn på primater som rider längs en strandlinje eller enorma scener av slakt när man kämpar för chimpans. Michael Giacchinos poäng är dessutom anmärkningsvärt, och stöder omfattningen av Reeves vision samtidigt som han skänker på War en marginellt helter-skelter-känsla som kommer tillbaka till den första 1968-filmen – och stärker tanken att världen har vridit sig runt i dessa rörliga bilder.

Det finns några sena andra handlingar dra i krig mot Apes Planet, som bakar upp saker av alltför mycket, eftersom en expanderad fängelsestoppgruppering oundvikligen känns som att den tränger vatten. I vilket fall som helst är filmen så ofta som möjligt gripande på grund av antingen passionerade minuter eller aktivitetsscener, och återuppringningarna till det exemplifierande arrangemanget är dessutom skarpt genomförda. Medan villkoren för en lugn mänsklig ungdoms (Amiah Miller) maktlöshet att prata knyta till de mer anmärkningsvärda Apes mythos är hennes moniker dessutom en förtrollande återuppringning till 1968-filmen. Någon annanstans kallar överstenens fighters sig Alpha

author
Author: