Film American Made (2017) Recensioner

Det finns ett betydande mått går vidare i ”American Made 2017”, en utsvävande, hyperaktiva äkta liv fantasifull berättelse som skräpar colombianska medicinering piratkopiering, CIA armar-utbyta, Mellanvästern fortune-produktion och massor av extremt gynnar flygande. Men det mest anmärkningsvärda bild i hela coked upp Kalejdoskop är ett okomplicerat: Tom Cruise nyanser. Det kan finnas enorma utökar i Doug Liman’s film där stjärnan, TWA pilot visade all-sidor-of-the-law trickster Barry Seal, inte bär tråd-kantade pilot nyanser, men genom ett sätt eller annat känns det som om de är generellt där. En extra att Cruise gjort helt sin egen särskilt i ”Top Gun”, de betyder så mycket uppkäftig bluster och marginellt ogenomträngliga machismo nu som de gjorde då — 1986, slump året som aktiviteten i ”American Made”, som korsar åtta snabba år av Carter-till-Reagan-period lagstiftande lömskhet, går till en häpnadsväckande huvud.

Film American Made Recensioner

En svett-slicked, bryter emellertid garrulously engagerande äventyr utan att någon annan benämner, ”American Made” är dessutom fascinerande som en utställning för odaterad flexibiliteten i star farthållare. Det känns, oavsett, liknar en film som han kunde ha gjort vid något tillfälle under de senaste 30 åren: som Cruise karaktär här sätter sin enorma flygning förmåga våldsamt vårdslös använda, är det lockande att föreställa sig Liman’s film som en vinklad världsfrämmande uppföljning till åtagandeförklaringen av den granna marinen pilot Pete ”fri tänkare” Mitchell, få ut bäst av sen väntande fortsättning ”Top Gun : Maverick ”. Filmer universum kan vara helt olika, inte minsta eftersom ”American Made” anser vårdslös trogen livet, men Cruise kvalitet på tvären över dem, alla Colgate smile och tuppen på-the-promenad skryt, är ganska stadig. (Även perioden realness har faktiskt ingen territorium över honom: medan hans co-stars är slathered i slutet av 1970 och 80-talet kitsch, Cruise hår och costuming alla genom knappt kan anslutas till alla milieu.)

Det är ärligt talat en hjälp att se kryssning agerar detta beslutsamt själv än en gång (plus eller minus en skonsam Louisiana släpigt uttal) i kölvattnet av titta på hans körning man persona i hemlighet shoehorned in Ställ in etablering begränsningar av ”Mumien” före detta mitten av året. Vad den verkliga Barry Seal kan ha varit liknar är praktiskt svårt att samla från hans avrättning; Detta är en stjärna fordon som första betydelse, vilket gör filmen justering av säkerhet och ynnest betydligt svårare att tolka. Gary Spinellis innehåll följer i den nuvarande konventionen av ”kriget hundar”, ”Gold” och ”American Hustle” — alla extravaganta, säkerhet baserat tovor av individuella och institutionella orenhet — genom outrightly äga till dårskap av dess äkta införa. ”Bajs blir verkligen galen här”, tätning även medger i en av några korniga, någon gång senare videokamera bikt bås, en till några graders betungande begränsande gadget filmen använder som en del av lieu av voiceover. Oroa dig inte alla, Du kan se den här American Made filmen gjord nedan:

Saker är redan nu verkligen förvirrad i varje fall som filmen inleds med en standard-frågan disco-period virvel av krönika film (räkna, charmigt, en vintage Universal Pictures logotyp i början) och jolly luftburna spektakel. Alla inställda att Walter Murphys ”A Fifth of Beethoven” — påbörjas en livlig jukebox soundtrack som senare uppnår dess på-the-näsa aktuell apoteos med Talking Heads ”gäckande

människor” – denna introduktion snabbt sätter upp tätningen som en nonchalant playboy i TWA uniform. Det är 1978 och Seal är utmattad av sin lokala flyg långt, att hålla sig själv underhöll med udda stycke stogie piratkopiering och fejkade inflight turbulens. Vid punkten när han har drog närmare av CIA man Schafer (Domhnall Gleeson, handpåläggning den alfa smarm) att flyga covert för dem snarare, skumma Centralamerika för att fotografera spaning, han är alldeles för snabbt för att erkänna.

I händelse av att Seals betydande andra Lucy (Sarah Wright Olsen) och två barn tillbaka i Baton Rouge är extra betraktelser till honom, filmen behandlar dem på samma sätt: gör sitt bästa med magra material från innehåll och garderob division både, Wright Olsen är vanligtvis begränsad till irriterad att gräla på åskådarplats som hennes bättre hälfts undercover kallelse svänger off base. Som det gör, i snabbt förhöjningsfoten ännu förvillande lukrativ form: en olaglig bisyssla i transportera kokain från Colombia för den Medellínkartellen plockas snart tillsammans med CIA till ett anmärkningsvärt skjutvapen kör racket, medan Seals nya hemmabas mot baksidan av-förflutna Arkansas förvandlas till en militär förbereder marken för Contras.

För att passera genom filmens rekord, dragit tätning i princip blinkade och flinade sin väg in förvandlas till en grundläggande spelare i Iran-Contras av 1980-talet, och hans glada separation från politiska detaljerna av förlägenhet (han medger att en kärlek för Ronald Reagan, men främst på förutsättningen för ”Sleep time for Bonzo”) en smidigare-fungerande Forrest Gump. Som signifikanta siffror som Pablo Escobar och Manuel Noriega fladdra genom filmen i tillfällighet cameos förblir tätningen för det mesta förtrollade, tillfälliga brännpunkten i allt.

Kombinera den lickety-split satir av hans ”Swingers” dagar med aktiviteten effektivare smarts verk moderna Hollywood, Liman gör sitt bästa för att hålla denna bäst betydande historia i stadig rörelse — utan rör sig mot den specialiserade eller extra innovativitet av hans tidigare kryssning gemensam ansträngning, 2014 är underskattade science fiction mindbender ”Edge i morgon”. Värva ”Guds stad” filmfotograf César Charlone visar en vaksam röra, som uruguayansk vandrande, dragit underblåst kamera stil (också en svettning, övermogna palett, överväldigande på varma gula) rastlösa stam även i likaså vanligt bostadsområde scener.

Som berättande, i alla fall är ”American Made” båda så upptagna därmed avleda att finns det knappt tid att överväga vad allt betyder. Under Cruise fattad enlisting ligger ett slarvigt kluster av valfria tecken till viss del planlöst hackat sig in förfaranden av redaktionell chef Andrew Mondshein. (Dylan Tichenor och Saar Klein krediteras med extra skärning). Sådana siffror Lägg från Seal’s redneck bror ingift (en vanligen krypande Caleb Landry Jones) till en misstänkt stadsdelen sheriff (Jesse Plemons, som verkar har fått utstå mest i altaret), och till minimal fyllning eller believability till filmens serietidning reportage.

I filmens pressmaterial, Spinelli bekänner att vara slav under Martin Scorseses ”Maffiabröder”, och effekterna är särskilt tydligt i ett snabbt sista akten att arrangemang med den syrning av Seals preliminärt fulländat amerikanska drömmen. Det må vara hur det vill med den saken, har ”American Made” inte känslan av bra vedergällning och själv förstöra människors orimlighet som det behöver för att fullfölja den passionerade resultatet eller tragikomisk drag av ”American Hustle”, för att inte nämna Scorseses mästerverk. Med tanke på en verklig historia eller annat, det vrider upp i princip som en annan sharp, spotta-gnistrade Tom Cruise fluga och inte en fruktansvärd sådan: virtuosen av Cruise superstjärna kan vara att han kan göra även den scuzziest amerikanska bastard verkar vara, som Ethan Hunt eller Maverick Mitchell, untouchably modig. Vid punkten när dessa piloter är på, är vad som händer härnäst någons gissa.